Welcome to our blog

November 10, 2011

KTM Komuter

starting yesterday, aku gi and balik keje naik komuter atas sebab2 yg x dpt dielakkan or should I say nak dielakkan?  papa je la...

pagi smalam gi keje, tren delayed.  so, imagine la... ramai giller manusia... semua dah lambat.  masa nak masuk tren tu, bertolak2.  aku cam biasa nek coach wanita... tapi bila semua dah lambat memasing jadik terlalu agresif.  aku berdiri depan skali.  kena tolak sampai almost tersungkur.  kat stn rawang jer dah penuh sampai ke pintu.  bila benti kat kuang... sg buloh.... ada yg dah bergaduh.. bertolak2... tarik tudung, rambut dan sebagainya... hmm... aku paham napa jadik cenggitu.  ye la.. tunggu commuter.. normal schedule, every 20 mnts.  20 mnts bek!  sapa nak tunggu?  dah la already delayed... lambat lagi... apa lagi... tolak la selagi boleh... sampai menjerit2 org kat dlm ketapi.  yg nak kluar tren lagi la kuat menjerit sebab x dpt kluar... .... itu baru sampai sg buloh... belum kepong sentral... kepong.... dan seterusnya.... sardin?  bukan sardin lagi dah.... dah cam ikan penyek memasing... sesuai buat cekodok... hmm.. ada ke cekodok ikan?  whatever!

tapi masa time balik smalam... x ramai orang.. aku pon heran.  tren sampai on time... hmm... heran jugak... walaupun x patutnya heran.. tapi bila sampai on time.. memasing heran.. bukan aku jer... boleh dikatakan seme kat stesen tu heran... hmm... tren sampai on time?  x ramai orang?  apa dah berlaku nih??? so, balik dgn aman.... alhamdulillah...

pagi ni... seperti biasa... aku nek tren jugak.  terlepas tren yg pertama.. tapi dorang kata itu shuttle tren.  sampai kl sentral jer... aku nak gi mid valley.. so, x pe la terlepas.  at least separuh org kat stesen tu dah blah nek tren.  so, tren seterusnya sampai on time jugak.  on time lagi?  alhamdulillah.  x yah berebut2 nek tren.  dpt duduk.. banyak gak yg kosong.  duduk-duduk jer aku pon mengulit mimpi ler...

tiba2 sampai 1 stesen ... aku x sure stesen apa.. sebab tengah mamai.. tetiba terdengar bunyik org mengerang... aik?  mimpi ker?  try bukak mata... mak ai!  ramainya manusiaaa!  pas tu terdengar lagi bunyik org mengerang ... cam tengah humming... 'mmmmmmmmmm... mmmmmmmmmm'... cam sakit jer bunyik nyer... ooo realiti upenyer... aku carik gak mana mai bunyik org mengerang tu?  sapa sakit?  ada eksiden ker?

bersambung esok.  aku nk balik... tata!

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.