Welcome to our blog

December 9, 2011

Iskandar admitted to Selayang Hospital

Assalamualaikum!

Hari Isnin received a phone call from my MIL at 10pm saying that she's taking Is to Hospital Selayang for nab.  I was shocked but was told not to worry coz dah boleh balik.  Tup tup kol 11.30pm, MIL called again and said that Is kena admit coz lepas nab 3 kali still ada bunyik lagi dada dia... apa lagi.. aku pon rushed to hospital.

Pukul 1.30am, Tuesday baru dpt masuk ward.  Mintak tolong MIL jaga Is malam tu sebab aku gi spital ngan Farah.  Lepas dah bersoaljawab dengan doktor, pukul 3.30am baru leh balik.  Sampai umah dah dekat kol 4am.  Dani plak terjaga.. x nak tido.. adoooii.. kepala dah berdenyut tahan ngantuk.  nasib Dani x buat perangai.  aku tertidor x tau kol brapa.  sesedar dah kol 8.00am.  Dani tidor kat ujung kaki aku... nasib baik x tersepak.  Memang letih giller.  dah la kat opis sibuk semacam.  nasib x kena stayback kat opis sampai tengah malam.  kalau x, payah gak ngan abang Is masuk spital lagi... dush!  susah hidup sorang nih....

Sampai spital kol 9.30am  tapi br dpt masuk ward kol 10 am.  Parking susah giller. dpt parked jauh dari lobby utama.  menapak la ngan bag berat.  bawak bembarang utk bajet seminggu.  biar lebih jangan kurang.  bukan senang nak balik hntr baju kotor.  kalau hubby ada sini senang la... leh gilir2 balik... MIL balik ngan BIL.  Sian my MIL.  terpaksa menyusahkan dia.

nasib doktor kata no lung infection or what not.  cuma maybe sebab dia tengah batuk so, kahak x kuar.  sebab tu dpt asma.  warded sebab doc nak bagi frequent nab.  every 3 hours.  hmm.. x pe la.. janji sihat.  biar sihat bebetul. x mo kena asma lagi.. asmaradana akuuuuu... huhu.... Alhamdulillah, 2 hari jer masuk ward.  Smalam dah balik. Tapi Is kena pakai pam.  kena bawak gi memana.  teringat citer pasal arwah Rara yg meninggal sebab asma.  Nauzubillah!

Hari Is masuk spital, hubby called kata dia pon sakit kat sana... dpt mc 2 hari. Quite serious gak.  inilah yg aku risaukan.. inilah yg aku takutkan... jadik jugak... kalaulah dapat dibelah dua badan nih... hmm.. menguji kekuatan mental betol.  sabor je ler.. apa lagi yg aku leh buat??  sebab tu la aku nak pindah sana.. biar semuanya ada depan mata.. senang nak handle.  bila jadik cenggini kan susah?  sapa susah?  aku jugak!  hidup x tenang... makan x lalu.. tidor x tentu... kepala otak pusing.  orang lain senang cakap jer.. berat mata memandang, berat lagi bahu aku yg memikul... duh!

Masa tipon hubby kata Is dh boleh balik smalam, dia kata tunggu dia kat umah MIL.. tapi aku balik rumah.  Niat nak berehat... tapi tinggal niat je la.... kol 7.30pm aku amik dia kat Greenwood, Gombak.  Harini bawak dia gi klinik checkup.  Dpt surat soh follow up check up kat KK Kerteh.  I wish I could be with him.  Haish...

Dugaan yg datang berturut2 sejak bulan lepas... kuatlah hati... I really need u to be strong so that i could be strong.... I really have to.... I must!!!

0 comments:

my slideshow

My Trip

Phuket Trip Slideshow: Shamimie’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Phuket, Thailand was created by TripAdvisor. See another Phuket slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.